She's done it again!

Jajemän, igår fick jag samtal ifrån en tjej i stallet som sa att Kookaii blöder ifrån sitt ben, jag sa att jag inte hade möjlighet att åka ner just då men att jag skulle komma. 3 timmar senare så ringer kvällsfodraren som säger att hon blöder från höger fram, och 2 sår på vänster bak. SUCK!

Det var bara att åka ner och se vad hon lyckats ställa till med.. Jag kom dit och Kix var sur över att jag kom och störde henne när hon stod och åt sin kvällsmat. På frambenet såg det ut som en broddspark men jag förstår inte hur hon lyckats med det då våra hästar bara få ha frambroddar i ute i hagen, kan det vara någon som glömt ta bort sina broddar bak? De andra två såren på bakbenen såg ut som små sticksår men Kix var inte jätte pepp på att jag skulle röra dem då hon var arg för att jag tog bort henne från maten medan alla andra fick stå och äta så hon var väldigt otålig så kunde inte avgöra om hon var öm eller om det var för att hon tyckte att jag var dum som inte lät henne äta.. haha, jag ska ha ett fullblod som ska vara svåra att hålla hull på men inte på min häst, hon står för den % som äter som en shettis och som lägger på sig därefter! Haha :)


De senaste skadorna i våran samling...






Kommentarer
Emma

Bajshäst!



Blogg: http://xoffbeat.blogg.se/
2012-01-30 @ 21:47:02




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback