Kookaii - Dagens ridpass

Red en sväng på banan idag, trodde underlaget skulle vara riktigt dåligt men det var helt okej!

Med tanke på att Kix inte är helt igång än så får man ta det lite för vad det är ungefär. Vi började med att skritta fram länge, ungefär 25 minuter med lite halter, volter och ställningar. Hon va riktigt mjuk och fin, något jobbig i huvudet och att motivera huvudet. Travade lite sen och fick mig då en väldigt hetsig häst som inte ville lyssna det minsta på mina förhållningar så fick bli endel tempoväxlingar för få kontakt med hjärnan på henne och när hon väl gjorde som jag ville så fick det räcka där :) Slängde på ett extra  ländtäcke och gav mig ut på en skrittrunda(läs powerskritt)


image description

Nu är det dags för lunch och sedan bad dags för mina hundar, vilket innebär vattenbrottning!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback