Ingen idé att börja planera ridpass

Idag hade jag utsläppet i stallet så var där vid 8 och hästarna var ute en kvart senare, skönt! Kookaii var lika vild som vanligt när man öppnar boxdörren till henne och hon vet att det är dags att gå ut ;)

Hästarna kom ut och stod och tuggade halm medans jag satte igång att krossa is i badkaren och sen ställde jag mig för att mocka, såg ut som att jag inte mockat på en vecka och fick kasta ut halva boxen kändes det som och efter det så var det dags att göra foder och det gick snabbt och lätt iaf!

Sen tog jag in min hästis för att rida henne, jag hade en plan i huvudet på vad vi skulle göra men hinner inte ens sätta fast grimskaftet förrän jag upptäcker blod på hennes båda framhovar.. *suck*
Kom in i stallet och fick se två nya sticksår, inte så mycket mer med det att göra än att rengöra dem. Ställde henne i vattenspiltan och vad händer inte då? Jo, det är stopp i våran brun och vattnet försvann ju liksom inte när jag skulle rengöra såren så när jag sedan var klar så var jag tvungen att häva vatten till förbannelse!

Kix såg så nöjd ut när jag fick arbeta!

Inget ridpass idag som sagt så vi får väl se hur hur ser ut om några dagar ;)



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback