Uteritt

Tog tid idag i stallet också, jag älskar att bara vara i stallet och få mysa runt och pilla på det mesta och ta det lugnt i stallet :) Har spenderat 5 timmar i stallet idag. :D

Skrittade ut en sväng i skogen idag med Emma och hennes islänning i en timme i skogen. Kookaii kändes fräsch men lite jobbigt i uppförsbackar med tanke på henne svullnad i benet, inte så konstigt att det är jobbigt att röra sig när det ser ut som att hon har en handboll i hasen liksom. Vi skrittade på lungt och fint i skogen och hade trevligt samtal och diskuterade det mesta :) Kookaii skötte sig som sagt riktigt bra men kossorna är väldigt äckliga dock säger hon. ;) haha! Vi kämpade på i uppförsbackarna men de var tungt sa hon då det är jobbigt att ta i riktigt ordentligt. Men det gick :)

Nu ska vi ut och skritta i några dagar för att sedan börja trava lite lätt och se om svullnaden vill ge med sig. Ska även ner till Hööks och införskaffa mig stallbandage att ha på henne på nätterna och se om det kanske vill ge med sig ännu lite till. :)

Ska snart ner till stallet igen för att linda Kookaii med ett jodopax omslag över natten som veterinären sa att jag skulle göra. Dock blir det svårt att få det att sitta över hasen skulle jag tro, men min mamma till sjuksköterska löser nog det ;)




Foto: Emma Claesson





Kommentarer
Noomie

Hoppas det går över nudå! Skönt att ni kan komma ut iaf(:

Sv: Tack! Det är så skönt när det går framåt (på riktigt)(':



Blogg: http://lexx.blogg.se/
2011-11-12 @ 14:01:28




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback