Klippning

I måndags klippte jag tre hästar och det tog sin tid, jag började med att klippa Goldie, hon ska bara ha en liten klippning på halsen och bogen. Vi hade brems på och hon stod som ett lamm, hon var klar på 40 min.
Sen var det dags för Jeppes tur och honom kunde jag inte ens starta maskinen framför så det var bara att bremsa honom också och sen stod han som ett lamm också, han skulle också bara ha en klippning på hals och bog så han var ju klar på typ 40 minuter han med.

Sen var det ju dags för min dam... Det gick inte alls, vi var tvungna att ge henne lugnande och bremsa och då gick det knappt iaf, hon stod och spände sig, ryckte till lite här och var och jag kunde inte klippa upp mot halsen för då kastade hon sig åt alla håll då hon är väldigt rädd om sina öron.. Dock blev hon klippte efter mycket om och men, dock är hon ju inte snygg för fem öre så tur att jag inte ska ut och tävla eller träna ;)

Bilder kommer på detta :D





Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback