Heldag i stallet

Igår blev det minst sagt en heldag i stallet, kom till stallet vid 10 och upptäcker att Kookaii fortfarande inte är helt bra i sitt ben, fortfarande svullen men ingen feber och ingen hälta.. Jag ringde veterinären och rådfrågade ännu en gång och han skulle komma på eftermiddagen. 

Vid 11 for jag hem för att dra ner till stan på ett möte som tog 30 minuter och sedan var det stressigt hem för att slänga i sig käk och sedan dra mot stallet igen. Kom till stallet vid 1 igen och sen var det bara att vänta på veterinären som dök upp vid halv 5 och började då att klämma och känna på Kix's ben, men han kunde inte hitta något. Han såg inte heller något hälta eller något ovanligt med min häs(tvi börjar bli stammisar hos min veterinär nämligen, det är nämligen nionde skadan på ett år...) Så sa han att vi skulle avvakta och jag skulle ut och skritta henne i ungefär en timme så hon börjar röra på sig och få igång blodcirkulationen och se om svullnaden höll i sig efter passen. Får helt enkelt se idag när jag ger mig ut :)

Han sa att jag skulle ringa om hon blev värre alltså få feber eller något sådant och svullnaden blev värre, hon börjar  bli halt m.m

Så vi får väl helt enkelt se hur det blir idag!

Nu ska jag åka till stallet!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback