Hopptävling & en mysig häst

Igår hade vi den årliga hopptävlingen i Stall Norrgård, då Kookaii var skadad så kunde jag ju inte vara med och tävla, utan fick istället jobba som funktionär & banbyggare. :)

Alla andra tävlade så klart de gick från bom till 70cm! Vi hade våran speaker Kristina med mikrofon i högsta hugg och hennes man Bengt som tidtagare :)
Jag skötte banan och kämpade på,  vi grillade korv, skrattade, pratade och diskuterade massa grejer (:

Sen tog pappa och jag in Kookaii och gosade massor med henne, jag har världens mysigaste dam. Pappa har dessutom fått tillbaka sinnet för att mysa med hästarna, han är kanon på att hjälpa till! Kookaii skämdes bort med morot efter morot och blev borstad.
Såret ser jätte bra ut och svullnaden är helt borta, så idag struntade jag i att linda det och la bara på salva istället.

Så snart är det väl dags att köra igång henne igen efter 1veckas vila, insåg att jag glömt minska på henne mat så jag har väl en raket att rida sen, haha! Men bättre de än att ha en häst som inte vet vad gas är ;) Haha

Nu är det dags att glo på tv och sedan får jag mat!
Puss&Kram




Kommentarer
Noomie

Kul att du ska sätta igång henne snart!(: Hade såå gärna velat va med och hoppa bommar i trav på tävlingen, surt att jag jobbade bara.. ;(



Blogg: http://lexx.blogg.se/
2011-05-30 @ 14:27:00




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback