Avkastning och ett brunstigt sto

Kookaii är just nu inne i sin brunst och är alltså vidrig! Med humör enda ut i öronspetsarna så är hon inte världens lättaste helt plötsligt.
I fredags tömkörde jag igen och hon var kanon fin verkligen, kommer åt henne så mycket lättare än vid longering.
Lördagen var väl sådär, hon var taggad till tusen att få galoppera av sig men nu när hon brunstar så vägrar hon att ta vänster galopp. Så iaf, jag red ut i skogen igår och fick möte av 3 hästar som hon tyckte att hon skulle följa med, men icke sa nicke säger jag och hon börjar bråka med mig. Sen lugnar hon ner sig och allt är fint. Hon var kanon fin i traven! Jag tänkte att jag ska ta en galopp för en lång och brant uppförsbacke som jag vet kommer, och vad gör jag då? Jo, jag fattar vänster galopp, vad händer? Kix gör ett sånt jävla tjut och lyfter två meter upp i luften och slänger av mig. Fin fint, det slutade med att hon sprang hem, jag pajade min fot och är öm i hela kroppen!


Första avsittningen på 4 år, gott att smaka grus! ;)


Kommentarer
Noomie

Nån gång måste man ju flyga av! (;

Bättre uppdatering taaaaaaaack! (:



Blogg: http://lexx.blogg.se/
2011-04-20 @ 13:01:15
STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

usch för brunstiga ston!



Blogg: http://stockholmsjenna.blogg.se/
2011-04-27 @ 17:58:38
Noomie

Du skrev din gamla blogg i kommentaren(x



Blogg: http://lexx.blogg.se/
2011-05-02 @ 05:12:53




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback