Söndag 3 Juli

Redan Juli? Vart tar tiden vägen egentligen?

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist förutom att Kookaii är igång fullt nu :) Tömkörde henne i fredags och det var ju en historia i sig, haha. Hon tyckte att det var tråkigt att galoppera så långsamt som jag ville på en volt och höll därför på att dra med mig varje gång hon såg en chans att dra, egentligen har jag ju inte en chans att få stopp på henne om hon skulle vilja dra men det är det bästa med Kix - het häst men känslig i munnen! Så när jag då började ta tillbaka henne så lyssnade hon faktiskt och infann sig i att gå i ett lugnare tempo och jobba på bra! Vilken aktivitet i bakkärran hon fick på slutet!

Tömkörde ju även Jeppe som inte fattade grejen med att gå på en volt och jobba ordentligt utan tyckte att när man skulle trava så gör man det i slowmotion verkligen och som att han nästan var fastskruvad i marken. Men efter lite brottning med honom så lyckades även han slappna av och jobba igenom ryggen och få med sig bakkärran och såg riktigt trevlig ut :)

Tömkörde även Goldie den dagen och hon fattade direkt vad det gällde när jag bad henne om något, dock var hon väldigt spänd i bogen i båda varven och ville inte släppa alls, fick kämpa som ett djur med henne. Hon började med att skjuta ut bogen så fort jag började ställa henne lite, spelade ingen roll åt vilket håll jag ställde henne, hon skulle bara inte var medgörlig för fem öre. Men efter mycket svett och lite skrik så släppte även hon något dock inte så mycket som jag ville, men det var en börja iaf. :)

Nu ska jag glo på tv och gosa ner mig i sängen!


Kommentarer
Vilja - Sveriges största Häst&Kalv-blogg!

Hej! En av dina läsare har tipsat mig om din blogg och du är därför nu registrerad i min hästblogglista! Vill du läsa mer så kan du klicka dig in på kategorin hästblogglistan i min meny. För att komma direkt till listan så finns en länk under headern, till höger :) Du är tillagd under kategorin Hästliv, men tycker du att du platsar bättre i en annan kategori så får du gärna säga till :)



Blogg: http://kalvgalen.se
2011-07-11 @ 20:24:32




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback