Torsdag 4 Augusti

Kass update så det heter duga men det visar väl bara att man har ett liv utanför internet ;)

Kookaii har nu fått byta hage, äntligen säger hon! Hon var trött på att alla ponnymammor ville ha in sina hästar på nätterna för att de hade "satt" vinterpäls - vinterpäls in MY ASS! Och att de kändes slöa osådär, det går jag inte med på! Hästar sover bättre inomhus för att de vet att de är säkra där men de folk inte fattar när hästar står ute är ju att de turas om att hålla vakt hela natten, det är så flockdjur funkar liksom, det är aldrig EN häst som alltid håller vakt, de turas om!
Men de förstår inte vissa, tyvärr. Och tyvärr blev Kookaii drabbad av att stå inne på nätterna när det var kanon väder osådär, jag kan köpa att man låter sina hästar stå inne kvällen innan tävling och om det är skitväder liksom, men mer än så ska det inte vara på sommaren tycker jag.

Just ja, lite ridpass!

I måndags red jag på banan, det var riktigt svettig, shit! Men Kookaii skötte sig kanon, var lite irriterad över flugorna och något stel i framridningen, men släppte så jäääkla fint på slutet men lilla prinsessa :D  Mycket tempoväxlingar och voltarbete, blev lite bommar också som låg fram, var alltså två bommar som låg på långsidan ut med ridbanan, jag red först på i normalt tempo för att se hur många Kix fick plats med i normalt tempo, för att sedan se hur mycket jag kunde korta och länga för att få in så många/få galoppsteg som möjligt, de gick kanon!
Red sedan av henne i 30 minuter i skogen

I tisdag longerade jag Kickan och de väldigt bra, hon var mjuk och lyssnade på varje kommando jag vill ha! Hon tog sina små glädjeskutt ibland, men det får man göra tycker jag! :D Promenrade av henne i 15 min i skogen.

Igår var det klättring på schemat och det är lite svårare att hitta bra klättringsstigar i det nya stallet, men med lite felridningar där vi hamnade i en fårhage och sådär så gick det bra och vi hittade fina vägar som vi red fram och tillbaka i, enbart i skritt och lugn trav. Börjar alltid med skritt några vänder för att se om de klarar av de. Men med den rumpan Kookaii har så är det inga problem med muskler, hon skötte de kanon och jävla va hon trampade på och kämpade ;)
Min prinsessa ♥

För övrigt ska jag ta med mig digitalkameran till stallet någon dag, jag vet jag suger på att lägga upp fräääscha bilder men ni få som läser får överleva några dagar till ;)


Kommentarer
Vilja - Sveriges största häst o kalvblogg!

sv: Haha precis ;)



Blogg: http://kalvgalen.se
2011-08-04 @ 20:02:22




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback