Måndag 1 Augusti

Då är snart sommaren slut och det är redan första augusti, helt sjukt. Det är mycket som händer i augusti, konstigt nog. Min mamma fyller år imorgon, en av mina närmsta vänner fyller år imorgon och min brors flickvän fyller imorgon, har två vänner som fyller i augusti. Jag ska på dop den 21.a och sen den 23.a fyller Emmapemma fågelskrämma(http://claessonslife.blogg.se) 21 och den 25.a så fyller min lilla Noomie(http://lexx.blogg.se) år också :)

Men nu åter till Kookaii..
Igår red jag på banan och skulle rida ett lättare dressyrpass. Jag börjar med att skritta fram som alltid i 15-20 minuter, och sen börjar jag att korta tyglarna till halvlånga tyglar och börja med lite serpentiner, stora volter och att rida på stora "åttvolter" men så fort jag gick in på böjt spår var det som att hon sladdade med bakrumpan, och sen provar jag att trava på rakt spår men jag kände ingen hälta, blev väldigt tankspridd hoppar av och känner på hennes bakbenen och känner att hon är något varmare i högerbak på senan. FAN OCKSÅ!
Sen så tog jag av all utrustning förutom tränset och hämtade en longerlina för jag ville se hur hon gick, och likadant på volt spåret med lina.

Ska se hur hon går idag och är hon likadan så ska jag låta henne vila några dagar. :)




Kommentarer
Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

sv: Haha ja det är väl kanske det trick som jag är mest stolt över :)



Blogg: http://kalvgalen.se
2011-08-02 @ 14:59:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback