Kookaii

Detta är en blogg som kommer att handla om mitt 10 åriga sto Kookaii. Bloggdesign är på ingång men först kan jag väl berätta lite om Kookaii.

Jag skulle gå över till storhäst från min fina c-ponnuy Iggy Pop, det var i Juni 2006 som vi var och kollade på massor av hästar. Jag föll dirket för den fina fuxen som hade hjärtat på rätt plats och med det där envisa men ack så underbara humöret. Hon kom till mig 8/8 2006, då var hon min. Kookaii är damen med det där lilla extra, om man kan ta vara på det. Hon är en energisk dam med en massa humör och ett temprament som lever med gnistan i ögat och förgyller mitt liv. Hon är ett sto e.Krius xx 906. Hon är svensk född uppe i Västerås på Askö stuteri. Hon är ett fux sto på 170 i mankhöjd och har en stjärna mitt i pannan. Hon är världens snällaste att hantera på marken det går att göra vad som med denna lilla dam. När man sitter upp på hennes rygg märker man hur lycklig hon blir av att arbeta, hon är en riktigt arbetsmyra och det är nästintill omöjligt att göra henne trött. Hon är också ett matvrak som gör vad som helst för att få mat. Hon är stjärnan i mitt liv och jag är som lyckligast när jag sitter på hästryggen och känner vinden i mitt hår.  ♥




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback