Helgen

I fredags var det dags för tömkörning på den lilla damen, hon var kanon fin! Vi har ju iofs bara börjat med tömkörningen så jag är ganska ny på den fronten också, men det blev mest volt arbete i skritt & trav, vi tog två galopper och hon sökte sig långt ner och man såg verkligen hur ryggen följde med henne, riktigt bra bakbens aktivering!
Ställde henne väldigt mkt i båda varven, ganska mkt utåtställd i vänstervarvet med tanke på att det är där hon är som stelast och jobbigast att komma åt, men på slutet släppte hon riktigt fint!

På lördagen var det vilodag för min dam för att mamma hade henne då jag var fullbokad hela dagen, så mamma gjorde de vanliga sysslorna, myste och borstade lite på den damen som fäller som jag vet inte vad.

Igår, alltså söndag så hade jag med mig Tuva till stallet, hon hjälpte mig med att mocka, göra mat och hö! Hon har alltid velat slänga sig i hö högen som vi har på löftet! Hon fick även rida en sväng så vi skrittade på vår kära grusväg! Det gick kanon! :)

Sen idag så är det min äckel dag då jag stressade som fan i stallet och ramlade i trappan till höloftet, skrapade upp mitt ena ben och landade på min höger arm!

Nu måste jag fortsätta här i skolan och fördriva tiden i 3 timmar!!
Puss&Kram ♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback