Lördag 30 Juli

Det har alltså gått 27 dagar sen jag bloggade sist, jo vad har hänt?

Kookaii är fullt igång, hon trivs som fisken i vattnet med sin tjocka mage och äter som aldrig förr. Hon håller dock på att trimmas för fullt så magen ska nog vara borta på henne om ett år ungefär. :)
Kookaii har ju alltid en tendens till att lägga på sig, hon blir inte rund om magen dock utan hon får hängbuk istället. Men vad jag vet så har jag inte sänkt sadelgjorden något ;)

Hon gör framsteg varje dag, även om jag haft henne i 5år snart så kan de ibland kännas som att de tar tvärstopp och vi bara står och trampar på samma ställe i 1 månad så till slut trillar poletten ner och hon gör jätte framsteg..
"För att ta ett steg framåt krävs det att du tar två steg bakåt"

Jag håller på att jobba Kix väldigt mycket ifrån marken för att få så varierad träning som möjligt, jag anser att på sommaren är det inte så kul att rida på banan och trimma utan jag ger mig hellre ut i skogen och rider ett dressyr pass och kämpar på. Annars är det mycket longering och tömkörning som står på schemat dels för att jag&Kix tycker det är kul och att det är varierande arbete hela tiden, speciellt med tömkörning. :)

Räkna inte med bättre uppdatering ;)



Kommentarer
Noomie

Haha om ett år!(x Sån mage har ju Lexx med, jag tackar gud för att han inte fått hängbuk än, eller inte så mkt iaf(a)



Blogg: http://lexx.blogg.se/
2011-08-01 @ 20:59:23




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback